![pedis-logo](/sites/default/files/styles/large/public/images/2024-03/logo-pedis-el.png?itok=of4rr8XV)
Επιλογής
Επιλογής
ΡΟΝΤΟΥ ΜΑΡΙΑ
Μέσω του μαθήματος αυτού οι φοιτητές εισάγονται στη χρήση της Αγγλικής για Ακαδημαϊκούς Σκοπούς: διδάσκονται να αναγνωρίζουν και να κατανοούν την δομή και τις συμβάσεις του γραπτού και προφορικού Αγγλικού ακαδημαϊκού λόγου, αναπτύσσουν σχετικό λεξιλόγιο, μαθαίνοντας παράλληλα σύνθετες συντακτικές και γραμματικές δομές κοινές στο είδος. Αποκτούν τις κατάλληλες στρατηγικές για την προσέγγιση, ανάγνωση/ακρόαση και κατανόηση σχετικώς εκτεταμένων, μέτριας δυσκολίας αυθεντικών επιστημονικών κειμένων που σχετίζονται με το αντικείμενο σπουδών τους και παράγουν μέτριας έκτασης και δυσκολίας γραπτό και προφορικό ακαδημαϊκό λόγο. Επιπλέον, δίνεται έμφαση στη διδασκαλία αρχών περίληψης κειμένου, σύνταξης παραγράφου, γλωσσικών χαρακτηριστικών του ακαδημαϊκού λόγου και βιβλιογραφικής αναφοράς. Γίνεται εκτεταμένη χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Τμήματος για την εξάσκηση στο λεξιλόγιο και τη συγγραφή εκθέσεων, του Διαδικτύου και πολυμέσων. Παράλληλα, ζητείται από τους φοιτητές να αναγνώσουν τουλάχιστον ένα βιβλίο για το οποίο δίνεται υποστηρικτικό υλικό και να κάνουν μια παρουσίαση της εργασίας τους ομαδικά ή ατομικά.
Μέσω του μαθήματος αυτού οι φοιτητές εισάγονται στη χρήση της Αγγλικής για Ακαδημαϊκούς Σκοπούς: διδάσκονται να αναγνωρίζουν και να κατανοούν την δομή και τις συμβάσεις του γραπτού και προφορικού Αγγλικού ακαδημαϊκού λόγου, αναπτύσσουν σχετικό λεξιλόγιο, μαθαίνοντας παράλληλα σύνθετες συντακτικές και γραμματικές δομές κοινές στο είδος. Αποκτούν τις κατάλληλες στρατηγικές για την προσέγγιση, ανάγνωση/ακρόαση και κατανόηση σχετικώς εκτεταμένων, μέτριας δυσκολίας αυθεντικών επιστημονικών κειμένων που σχετίζονται με το αντικείμενο σπουδών τους και παράγουν μέτριας έκτασης και δυσκολίας γραπτό και προφορικό ακαδημαϊκό λόγο. Δίνεται έμφαση στην αύξηση της αυτοπεποίθησης των φοιτητών/τριών σε ότι αφορά την προσέγγιση μέτριας έκτασης πρωτότυπων επιστημονικών κειμένων, στην ανάπτυξη της ικανότητας για αυτόνομη μάθηση μέσω ειδικά σχεδιασμένων διαδραστικών δραστηριοτήτων και ασκήσεων και την ανάπτυξη της αναστοχαστικής ικανότητας αυτοαξιολόγησης. Παράλληλα, διευρύνονται οι γνώσεις τους σε σχέση με το αντικείμενο σπουδών τους, και αναπτύσσονται οι στρατηγικές μελέτης και η ικανότητά των φοιτητών/τριών να μελετούν αποτελεσματικά. Γίνεται εκτεταμένη χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Τμήματος, του Διαδικτύου και πολυμέσων.
Μεθοδολογικά, το μάθημα (όπως και ολόκληρο το Πρόγραμμα Αγγλικής Γλώσσας στο Τμήμα) στηρίζεται στις αρχές των α. Content-BasedInstruction (CBI) και β. Content and Language Integrated Learning (CLIL) που αποσκοπούν στην εκμάθηση της ξένης γλώσσας μέσω του περιεχομένου και στην άμεση χρήση της ξένης γλώσσας για τον σκοπό που μαθαίνεται (language immersion).
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:
• Αναγνωρίζει και να χειρίζεται –σε μέτριο βαθμό - γραμματικές / συντακτικές δομές και συμβάσεις σχετικές με τον ακαδημαϊκό λόγο.
• Γνωρίζει λεξιλόγιο σχετικό με το αντικείμενο σπουδών του/της και τον ακαδημαϊκό λόγο εν γένει.
• Κατανοεί επιστημονικό λόγο, γραπτό και προφορικό, μέτριας έκτασης και δυσκολίας
• Εκφράζεται γραπτώς και προφορικώς σε περιορισμένη έκταση/διάρκεια χρησιμοποιώντας τις συμβάσεις του Αγγλικού ακαδημαϊκού λόγου
• Έχει αυξημένη ικανότητα και αυτοπεποίθηση σε ότι αφορά την προσέγγιση αυθεντικών επιστημονικών κειμένων.
• Έχει αυξημένη αυτονομία όσον αφορά την περαιτέρω εκμάθηση και χρήση της γλώσσας, μέσω υψηλής ποιότητας διαδραστικών «εργαλείων εκμάθησης» που υπάρχουν διαθέσιμα στο διαδίκτυο, ανάγνωσης επιστημονικών βιβλίων και άρθρων και ακρόασης ακαδημαϊκών διαλέξεων, αλλά και βιβλίων / άρθρων προσωπικού ενδιαφέροντος.
• Έχει αναπτύξει περαιτέρω τις γλωσσικές του δεξιότητες στην Αγγλική γλώσσα εν γένει.
• Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη, με ανάπτυξη της ικανότητας για επικοινωνία μέσω γραπτού/προφορικού λόγου στην Αγγλική Γλώσσα σε ακαδημαϊκό περιβάλλον
• Ανάπτυξη ικανότητας χρήσης του διαδικτύου για προσωπική μελέτη και έρευνα
• Ανάπτυξη της ικανότητας για αναστοχασμό και αυτο-αξιολόγηση
• Ανάπτυξη της ικανότητας για ανεξάρτητη και αυτόβουλη μάθηση.
• Ανάπτυξη της ικανότητας για αυτόνομη εργασία
• Ανάπτυξη ικανότητας για ομαδική εργασία
• Ανάπτυξη της ικανότητας για δημόσιο λόγο.
• Βελτίωση των στρατηγικών μελέτης και της εν γένει ακαδημαϊκής επίδοσης.
• Ανάπτυξη σεβασμού στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
• Ανάπτυξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα διακρίσεων κάθε είδους
• Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Το μάθημα περιλαμβάνει:
Εξοικείωση των φοιτητών/τριών με τη δομή και τα γλωσσικά χαρακτηριστικά του ακαδημαϊκού λόγου, προκειμένου να αναπτύξουν τις δεξιότητες που χρειάζονται για την κατανόηση και την παραγωγή του μέσω αποσπασμάτων βιβλίων, άρθρων, διαλέξεων, και λοιπών γραπτών και προφορικών ακαδημαϊκών κειμένων.
Αναλυτική παρουσίαση και διδασκαλία κύριων γραμματικών/συντακτικών/λεξιλογικών χαρακτηριστικών του ακαδημαϊκού λόγου και εξάσκηση σε αυτά.
Το μάθημα γίνεται με μορφή εβδομαδιαίων διαλέξεων κατά τη διάρκεια των οποίων γίνεται πρακτική άσκηση για την απόκτηση επιμέρους δεξιοτήτων. Το εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται περιλαμβάνει ευρεία χρήση ΤΠΕ για την αναζήτηση πηγών πληροφόρησης στο διαδίκτυο, πολυμέσα (βιντεοδιαλέξεις, κλπ), διαδραστικό και άλλο υλικό αυτο-εκπαίδευσης που υπάρχει διαθέσιμο στο διαδίκτυο και που σχετίζεται με τη διδακτέα ύλη αλλά και την εκμάθηση της Αγγλικής γλώσσας γενικότερα. Παράλληλα, ζητείται από τους φοιτητές να αναγνώσουν τουλάχιστον ένα βιβλίο.
Τίτλος ενότητας |
Βιβλιογραφία |
Σύνδεσμος παρουσίασης |
Introduction to the Course; Academic Reading/Listening skills (ARL): (e-class) |
GRAMMAR English Grammar Theory and interactive practice by the British Council: http://learnenglish.britishcouncil.org/en/english-grammar Wallwork, A. (2013). English for Research: Grammar, Usage and Style. Springer US https://link.springer.com/content/pdf/10.1007%2F978-1-4614-1593-0.pdf Wallwork, A. (2013). English for academic research: Grammar exercises. Boston, MA: Springer US. Downloadable from https://link.springer.com/book/10.1007%2F978-1-4614-4289-9 Understanding and Using English Grammar (presentations on e-class)
Tutorials and interactive grammar practice: https://www.englishpage.com/
VOCABULARY Academic Word List (AWL) https://www.victoria.ac.nz/lals/resources/academicwordlist http://www.englishvocabularyexercises.com/academic-word-list/index.html Longman Dictionary of Contemporary English Online: https://www.ldoceonline.com/ The American Heritage Dictionary: https://ahdictionary.com/ Concise Oxford Dictionary of Politics and International Relations https://www.oxfordreference.com/view/10.1093/acref/9780199670840.001.0001/acref-9780199670840
Online Dictionary of the Social Sciences http://bitbucket.icaap.org The Vocabulary.com Top 1000. The top 1,000 vocabulary words; difficult but common words that appear in everyday academic and business writing and are also the most likely to appear on the SAT, ACT, GRE, and ToEFL. https://www.vocabulary.com/lists/52473
ACADEMIC SKILLS DEVELOPMENT For every one of the 13 sessions: reading passages, videos and other rich media content (e.g. selected TED talks, articles, essays, documentaries) allowing for individual learning preferences and styles; glossaries, tasks and other accompanying material, teaching and enhancing a variety of skills (academic reading, writing, listening, speaking, metacognitive skills and sub-skills) and promoting language, subject and world knowledge. The material has been carefully selected in order to develop background knowledge, academic vocabulary and fluency in the Department scientific areas and is often updated to reflect current issues and new developments (in e-class). Online material for academic writing skills: Wallwork, A. (2013). English for academic research: Writing exercises. Boston, MA: Springer US. Downloadable from: https://link.springer.com/book/10.1007%2F978-1-4614-4298-1 Wallwork, A. (2011). English for Writing Research Papers. Springer US. https://doi.org/10.1007/978-1-4419-7922-3 https://owl.purdue.edu/owl/teacher_and_tutor_resources/writing_instructors/non_purdue_users.html
STUDY SKILLS APA tutorial: http://lib.usm.edu/help/tutorials/apa_tutorial.html
EXTENSIVE READING 1984 by George Orwell (support material in e-class)
Recommended extensive reading: The Century Trilogy by Ken Follett (Fall of Giants, Winter of the World, Edge of Eternity); Pan Books
TEACHER NOTES for the course (in e-class, Documents) |
|
2. ARV: Globalisation (Hila, Unit 1) |
https://eclass.uop.gr/modules/document/file.php/244/EAP-lecture%202.pptx |
|
3. ARV: Global Finance (Hila, Unit 2) (Wallwork grammar, usage and style unit 13) |
https://eclass.uop.gr/modules/document/file.php/244/EAP%20lecture%203.p… |
|
4. ARV: International Organisations (Hila, Unit 3) |
https://eclass.uop.gr/modules/document/file.php/244/Presentation4-EAP.p… |
|
5. AW: Supporting Details: Facts Vs Opinion, Using Outside Sources; Collecting, organizing and evaluating evidence (Hila, unit 4); AW: Generalization (Sivridou section 4.2.6); Grammar: Conditional Sentences and Wishes (Wallwork grammar usage and style section 9 and grammar exercises chapter 9) |
https://eclass.uop.gr/modules/document/file.php/244/%CE%A0%CE%B1%CF%81%… |
|
6. AW: finding a title, Using Quotations, (Hila Unit 5, 6); Essay writing: Chronological order Essays (Sivridou section 4.2.1): Grammar: Reduction of adverb clauses |
https://eclass.uop.gr/modules/document/file.php/244/Hila%203%20unit%205… |
|
7. Mid-term exam AW: Plagiarism and How to Avoid it; Documentation of sources (Hila unit 7) Essay writing: logical division/classification essays, definitions, exemplification (Sivridou section 4.2.2, 4.2.5, Wallwork writing exercises section 8) |
https://eclass.uop.gr/modules/document/file.php/244/Lecture%207.pptx |
|
8. Grammar: Reduction of Adjective Clauses - Participial Phrases; AW: introducing quotations (Hila unit 8); Drawing up a bibliography (Hila unit 9); citation and referencing; AW: Comparison/Contrast Essays (Sivridou section 4.2.4); AV: AWL Sublist 4, groups 1-3 |
https://eclass.uop.gr/modules/document/file.php/244/powerpoint%20presen… |
|
9. AW: Paraphrasing as support and avoiding plagiarism, summarizing (Wallwork English for writing research papers section 10, Wallwork writing exercises 7.1-7.20); drafting and revising academic work (videos on e-class, Wallwork writing research papers section 5, writing exercises section 5); |
https://eclass.uop.gr/modules/document/file.php/244/Lecture%209-EAP.pptx |
|
10. AW: Integrating Sources (Hila unit 10), interpretation of data/drawing conclusions (Sivridou section 4.2.7); presentation skills; using statistics in academic writing; Grammar: Punctuation Rules - the semicolon-the colon--the comma-spelling-Capitalization (Sivridou chapter 3, Wallwork writing exercises section 1) |
https://eclass.uop.gr/modules/document/file.php/244/Lecture%2010.pptx |
|
11. AW: Cause and effect essays (Sivridou section 4.2.3); literature searching; |
https://eclass.uop.gr/modules/document/file.php/244/Lecture%2011%282%29… |
|
12. ΑW: Problem-solution essays; Grammar: Conjunctive Adverbs AV: AWL Sublist 6, groups 1-3 ARV: Migrants and Refugees (Hila, unit 9) |
https://eclass.uop.gr/modules/document/file.php/244/lecture%2012.pptx |
|
13. AW: Discussion Essay (Sivridou section 4.2.8) |
https://eclass.uop.gr/modules/document/file.php/244/Lecture%2013.pptx |
Πρόσωπο με πρόσωπο
Χρήση Τ.Π.Ε.
στη διδασκαλία
στην επικοινωνία με τους φοιτητές
στην αυτόνομη μάθηση
κυρίως με χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Πανεπιστημίου https://eclass.uop.gr/
Δραστηριότητα |
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Διαλέξεις 3x13 |
39 |
Πρόοδος 4x3x1,5 |
18 |
Ομαδική εργασία 3x3x1 |
9 |
Τελικές εξετάσεις 13x3x1,5 |
58,5 |
Σύνολο Μαθήματος |
125 |
Η βαθμολογία προκύπτει από το άθροισμα των επιμέρους βαθμολογιών από:
Οι βαθμοί της προόδου και των εργασιών/ασκήσεων κατοχυρώνονται μέχρι την αμέσως επόμενη εξεταστική.
Textbooks (Συγγράμματα)
https://link.springer.com/book/10.1007/978-1-4614-1593-0
Downloadable from
https://link.springer.com/book/10.1007%2F978-1-4419-7922-3
On line resources (indicative)
Academic Word List and exercises: http://www.englishvocabularyexercises.com/academic-word-list/index.html#
Academic vocabulary further, individualised practice
http://quizlet.com/16265531/academic-writing-podcast-1-4-flash-cards/
Azar, B. (2009), Understanding and Using English Grammar , 4th ed, Pearson Education ESL, NY
Reading skills for academic study:
http://www.uefap.com/reading/readfram.htm
British Council academic writing, grammar, and other resources
http://learnenglish.britishcouncil.org/en/writing
Academic writing and other academic-related skills:
https://owl.purdue.edu/owl/teacher_and_tutor_resources/writing_instructors/non_purdue_users.html
Plagiarism and how to avoid it:
http://www4.caes.hku.hk/plagiarism/introduction.htm
Free books on line: Project Gutenberg http://www.gutenberg.org/
Interactive videos from https://English central.com on politics and International Relations